KAPITEL 1

Namn: Adele Svedberg. Ålder: femton. Civilstatus: Singel. För alltid verkar det som… Övrigt du borde veta om mig: …
Seriöst? Vad är det här? Jag suddade ut allt jag skrivit på pappret. Varför ska mina lärare veta om jag är singel eller inte? Bara onödigt. Allt det här är onödigt. Nu måste jag börja i en särgrupp i matte också. Det är därför jag sitter och fyller i dom där onödiga frågorna. Jag har aldrig varit bra i matte. Jag suger rent ut sagt. Jag får alltid IG och om jag har en väldig tur får jag ett G. Men då måste jag fuska genom att smygtitta på den som sitter bredvid mig. Jag förstår inte varför det är så svårt. Jag har toppbetyg i alla andra ämnen. Det är just matten som är så trög. Jag försöker och försöker men alla siffror går inte in i mitt huvud. Det är som att det är en mur som blockerar allt för att komma in.
- ’’Hur går det Adele?’’ sa min lärare och satte sig framför min bänk.
- ’’Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva..’’ mumlade jag.
Hon tittade på mig papper. Antagligen ser hon hur mycket jag har suddat.
- ’’Det är inte så svårt. Bara svara på frågorna. Du behöver inte skriva mycket alls. Bara lite kort så vi vet vem vi har att göra med.’’
- ’’Men ni har ju känt mig i över ett år..’’ sa jag.
Hon log.
- ’’Gör klart pappret, Adele.’’ Sa hon och gick.
Jag suckade för mig själv och skriv dit allt igen. Finns det något övrigt som dom borde veta om mig? Dom vet ju vem min familj är och att jag dansar på fritiden. Men aja, något måste jag ju skriva. Jag skrev att jag dansar och har gjort det sen jag var sex år.
Jag fick ett sms från min tvillingsyster Wilma. ’’Han, du vet vem stirrar på mig. Blir så trött på alla killar som bara stirrar på mig.’’ stod det. Jag suckade. Hon borde vara glad att killarna ens lägger märke till henne. Wilma och jag är inte alls lika. Hon är så snygg och vacker! Jag ser ut som en fiskmås bredvid henne. Jag har mellanbrunt, rakt hår som slutar lite nedanför axlarna och nötbruna ögon. Wilma har mörkbrunt hår och nästan svarta ögon. Hon har en jättefin smal kropp med långa ben. Okej, jag kan inte kalla mig själv tjock men jag är inte smal heller. Jag är inte så lång heller, bara en och sextio. Det stör mig också, hon är så lång och jag så kort. Jag har problem med mitt självförtroende.. Det är så svårt att tycka om sig själv. Fattar inte varför det ska vara så. Folk tror aldrig att vi är tvillingar. Om det inte hade varit så att vi tänker precis likadant och pratar likadant så skulle jag inte heller tro på det. Men jag försöker att inte jämföra oss för mycket. Jag älskar henne mer än något annat och gör allt för henne. Hon gör detsamma för mig. Så har det alltid varit.
Jag skrev tillbaka ’’Ge honom fingret så att han slutar.’’ Skicka.
Jag skrev klart dom sista frågorna och lämnade in pappret till min lärare.
- ’’Gick det bra?’’ sa hon och log fånigt.
- ’’Japp.’’
- ’’Okej, då kan du gå. Vi ses på måndag!’’ sa hon.
Jag nickade och log. Sen gick jag.
Korridorerna är helt tomma. Tråkigt! Jag gillar när det är fullt med elever. Jag vet inte varför. Jag har aldrig varit något för ensamhet. Det skrämmer mig lite. Jag gick med snabba steg till mig skåp på andra våningen. Jag la in mitt material och tog min väska. Jag tittade på klockan. Wilmas klass borde sluta vilken sekund som helst. I Wilmas klass går även Jasmine och Jenna. Vi fyra har hängt ihop sen dagis. Vi har alltid gått i samma klasser. Alltid varit med varandra på rasterna.. Men sen började vi högstadiet förra året och då blev vi splittrade. Dom tre går tillsammans och jag fick bli ensam. Nej, inte direkt ensam men utan dom. Jag har ju mina andra vänner från dagis och grundskolan men ändå, det är inte samma sak när jag inte är med mina tre tjejer. Jasmine är lite av en bitch. Hon är alltid den som tjafsar emot och skapar konflikter. Jag gillar inte såna människor men Jasmine är Jasmine. Hon är ett undantag. Jag vet inte varför, det bara är så. Hon svart hår som går till mitten av ryggen och svarta ögon. Hennes pappa är från Turkiet, det är därifrån hon har fått sina snygga drag. Hon är också lång och smal. Som en modell. Jag tror att hon kommer bli det. Modell eller skådespelerska. Hon skulle verkligen passa som det! Sen har vi Jenna, söta Jenna. Hon är också som hon är. Lite tyst och tillbakadragen.  Hon är grymt söt! Blont, halvlångt hår och blåa, pigga ögon. Hon är rätt liten, precis som jag. Men hon är några centimeter längre än jag. Det stör mig att vara kortast men jag kan inte göra så mycket åt det. Jenna piercade nyss sig i överläppen. Det är så olikt henne! Jag trodde aldrig att hon skulle göra något sånt men ja.. Nu har hon en silvrig pärla i läppen. Så kan det gå.
Helt plötsligt flög en dörr upp längst bort i korridoren och deras klass störtade ut. Jag log när jag såg mina tre tjejer. Jag glömde att säga att dom tre är helt besatta av Jedward. Jag antar att alla vet vilka dom är vid det här laget. Tjejerna har varit helt galna i dom i något år nu. Allt dom gör handlar om Jedward. Det är helt galet! Visst, dom är söta och charmiga men jag kan inte påstå att jag gillar dom så mycket som min syster och våra vänner.
Tjejerna sprang emot mig och tjöt av glädje.
- ’’Adele!’’ skrek Wilma.
Jag störtade emot dom. Vi hoppade in i varandra och kramades.
- ’’Fattar ni? Skolan är slut och vi drar imorgon!’’ sa Jasmine exalterat.
Jenna och Wilma pep av glädje. Jag bara skrattade åt dom.
Ja… Imorgon ska vi fyra åka upp till Stockholm och se Jedward. Dom var snälla nog att låta mig följa med. Även om jag inte är ett sånt där jättestort fan så ska det ändå bli kul att se dom. Dom är ju ändå kända och bjuder på en jäkla show. Det ska bli väldigt intressant att få se dom live. Wilma såg dom i höstas i Tyskland med mamma så hon vet hur dom funkar. Det gör inte vi andra. Wilma har beskrivit konserten från början till slut för oss minst hundra gånger och jag har en känsla av att hon överdriver när hon berättar om det.. Det visar sig imorgon.
Tjejerna började hoppa runt och sjöng ’’Lipstick’’. Jag har rätt bra koll på alla låtar. Det är tack vara Wilma och dom andra. Dom har totalt hjärntvättat mig med Jedward det senaste året. Men det är kul att se dom vara helt galna. Tro det eller ej men så är det faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0