KAPITEL 33

Konserten var grym! Helt klart! Bättre än förra gången! Jag blir så stolt över dom. Tänk bara på vad dom har gått igenom den senaste månaden. Jag är förvånad att Edward ens vill uppträda. Eller det är klart han vill men att han klarar det. Det är faktiskt lite sjukt. Han är så stark. Jag är väldigt stolt över honom. Över dom båda. Dom är verkligen bäst. Folk får säga vad dom vill men så mycket tid dom lägger ner på sina fans är sjukt. Jag försöker alltid att inte bli svartsjuk när dom kramar fans och så vidare. Det är svårt att inte känna lite svartsjuka. Det är det verkligen. Jag vill inte att Edward ska hålla på med en massa andra tjejer. Väldigt själviskt, jag vet men så är det. Men jag måste sätta mig själv i fansens situation, det bästa som kan hände i hela livet är ju att någon av John och Edward säger något så man får känna sig speciell. Men jag måste bara acceptera det. Jag kan inte göra något åt det. Men jag är så glad för fansen skull. Jag ser lyckan i allas ansikten. Så förväntansfulla. Jag kan inte riktigt känna mig på det sättet. Det är faktiskt lite ledsamt.. Jag är såklart hur tacksam som helst för att jag känner John och Edward bättre än dom flesta fansen men jag vill ändå vara bara ett vanligt fan som blir helt galen av att få se en liten glimt av John och Edward. Jag saknar det. Men jag är glad över det jag har, såklart! Tänk att det är så svårt att vara tacksam över det man har. Om man får något vill man alltid ha lite mer. Så är det alltid! Även om man är tacksam för det man fick så önskar man att man kunde ha fått mer. Det vet jag Wilma ofta pratade om i början när hon var ett fan. När hon träffade dom första gången så fick hon en kram och en bild. Hon grät hela vägen hem när hon satt och tittade på twitter och såg alla som skrev att dom fått prata en massa med John och Edward och sådär. Jag antar att det är det som gjorde att hon blev en stalker. Hon åkte till alla länder i Europa för att se dom. Hon sa att hon inte bara ville vara en i mängden. Hon ville vara en dom kom ihåg och mindes namnet på. Jag tycker att det är lite sorgligt att det är så i princip alla fans känner. Alla som bara träffat dom några få gånger jämför sig med dom som träffat dom ett tiotal gånger. Men det är som det är. Jag vill bara att alla ska veta att det inte handlar om hur många gånger man träffat dom. Det är inte alls det handlar om. Om man tror det så är man bara lite dum.
Jag la mig i min säng på hotellrummet. Varken jag eller Wilma orkar vara nere utanför hotellentrén och trängas med alla fans. Vi kan stå i fönstret och titta på hela spektaklet. Det är kul att se hur John och Edward hanterar allt. Dom är så himla proffsiga. Jag menar, det finns inga vakter där. Dom sköter verkligen allt själv. Så otroligt duktiga. Jag låter som en mamma… Usch!

 Tre timmar senare kom John och Edward upp till oss. Jag hade redan somnat men vaknade när dom kom in och började pladdra på om hur coola alla fans är. Jag satte mig upp i sängen och tittade irriterat på dom. Dom måste ha varit inne på sitt rum och duschat eller något för deras hår är platt.
Wilma som varit nere hos dom en stund satt och pratade med dom och berättade om en massa fans som hon känner genom twitter.
- ’’Men Edward, vad hände med dig och den där blonda korta tjejen? Jag såg några gnistor flyga!’’ sa Wilma och skrattade.
Jag höjde ögonbrynen och tittade på dom. Är hon seriös? Edward tittade på mig.
- ’’Hon är ett fan, okey?’’ sa han.
- ’’Men du gillar henne. Det såg jag på dig!’’
Vad är det för fel på Wilma ibland? Ser hon inte att jag sitter här eller?
- ’’Wilma, jag är vaken. Jag hör er om du inte visste det!’’ sa jag irriterat.
Hon tittade lite förvånat på mig.
- ’’Men Adele seriöst, du skulle ha sett dom!’’ sa hon och skrattade igen.
Jag suckade högt och gick ur rummet. Jag gick till det andra sovrummet och satte mig på dubbelsängen. Vad är det för fel? Hon vet mycket väl hur lätt jag blir svartsjuk och hon vet hur mycket jag gillar Edward. Jag vill inte gråta men jag kan inte låta bli att göra det. Allt blir alltid fel.
Edward kom in i rummet. Han tittade lite ledsamt på mig och satte sig i sängen bredvid mig. Det är ovant att se honom i mjukisbyxor och en helt vanlig t-shirt. I och för sig hade han alltid på det sig på sjukhuset men ja, det är ändå ovant.
- ’’Varför är du så ledsen?’’ sa han.
Jag torkade bort några tårar från kinderna.
- ’’Vad tror du? Den här kvällen kan vara den enda jag har med dig på kanske flera månader! Sen kommer du åka någon annanstans och vara med andra tjejer istället för mig..’’ sa jag och snyftade till.
Han tittade på mig i några sekunder och knuffade sen till mig lite så att jag föll omkull i sängen. Han la sig lite ovanpå mig och kysste mig i pannan. Okej jag dör.
- ’’Oroa dig aldrig för att jag ska gilla någon annan mer än dig.’’ Sa han några med sin mun några centimeter ifrån min.
Så nära att jag kan känna hans andedräkt. Jag lovar att jag kommer svimma snart. Men även fast jag är helt yr så kan jag inte sluta le. Händer verkligen det här?
- ’’Det här är säkert en dröm.’’ Sa jag och log lite svagt.
Han kysste mig. Inte som han brukar göra. Både han och jag är rätt blyga så det händer aldrig något men jag antar att han är så överpumpad av den här kvällen så han ger allt han har typ. Han drog mig närmre sig. Jag kunde inte låta bli att skratta lite. Helt sjukt är det vad det är.
- ’’Du drömmer inte, okey?’’ sa han utan att släppa mig.
- ’’Jag tror dig..’’ viskade jag.
- ’’Bra. Jag älskar dig.’’
Jag vill börja gråta igen. Av lycka. Hur är det ens möjligt att det här händer mig?
- ’’Du måste tro mig, Adele. Du är underbar.’’
- ’’Du är underbar, Edward.’’
Han blåste mig i ansiktet. Jag skrattade till. Man kan inte hitta någon bättre än honom. Det är inte ens möjligt.


Kommentarer
Postat av: Josse

Åh vad bra, mer mer mer! skynda dig att skriva mer, kvinna! :D<3

2011-10-25 @ 19:26:08
Postat av: Elina

Alltså oh my Grimes! SKRIV MER NUUUUU!!! :'D <3

2011-10-25 @ 20:46:59
URL: http://jedicatedjedhead.blogg.se/
Postat av: JedHead

Aaaa vad bra kan inte sluta läsa har säkert läst alla delar 20 gånger fortsätt skriv :D<3

2011-10-25 @ 21:10:13
Postat av: Peja

GUD VAD BRA!!!! Det är så värt att vänta på din story!!! :D AWESOME!!!!

2011-10-25 @ 22:20:27
URL: http://youknowpeja.devote.se
Postat av: Tiffany

Oh my god, I'm dying here ^^ ! Soooooooo gooood <3

2011-10-25 @ 22:48:34
Postat av: EbbaLouisee<3

Jag har inga ord! Jag vill byta plats med Adele NU!!Har tårar i ögonen för att det är så sjukt bra!! Snälla skriv en bok!! Jag har läst alla delar minst 30 gånger om. Det är så Awesome bra! Kan inte vänta till nästa del! <33

2011-10-26 @ 11:25:07
URL: http://aboutmylife.devote.se/
Postat av: :D

OMG!!!! Jag älskar nör man skriver om kyssar! Dog när du skrev att Edward och Adele kysste varandra! Fortsätt så!!

2011-10-26 @ 15:08:11
Postat av: Emilia

Sååååå jääääävla braaaaa!!! :D

2011-10-26 @ 16:32:49
URL: http://stopnow.blogg.se/
Postat av: Fanny

You are amazing, sitter här och ler så in i norden! :D

2011-10-27 @ 14:32:26
URL: http://jedfiction.blogg.se/
Postat av: lisa

THIS IS WHAT I WANT!! älskar det! :D

2011-10-27 @ 16:57:40
URL: http://jedwardonlinestories.devote.se
Postat av: becka

wow jag älskar det

2011-10-27 @ 19:30:36
Postat av: Anonym

ÄLSKAR DET HÄR SÅ MYCKET! GRYYYYYYYYYYYMT! <3

2011-10-28 @ 15:58:17
Postat av: lisa

NÄR KOMMER NÄSTA ? :D

2011-11-01 @ 22:23:36
URL: http://jedwardonlinestories.devote.se
Postat av: .

Skynda dig och skriv, du har ju inte skrivit på nästan en vecka! :o <3

2011-11-02 @ 19:58:18
Postat av: Sunny :3

Please, don't say that you've stopped writing :o ♥ ?!

2011-11-08 @ 21:01:43
Postat av: Peja

Läst om några delar sedan du skrev detta! Aaaahh! JAg bara älskar din story! :D

2011-11-09 @ 15:28:20
URL: http://youknowpeja.devote.se
Postat av: Anonym

Hallå? Var är du? Ska du inte skriva nästa del, men vill inte tjata.

2011-11-13 @ 17:21:35
Postat av: Tiffany

Varför skriver du inte längre :( ? Det har väl inte hänt något hoppas jag ♥ ?

2011-11-13 @ 19:21:33
Postat av: Fanny

Please come back, we misses you <3

2011-11-13 @ 19:43:40
URL: http://jedfiction.blogg.se/
Postat av: Hej

Aaaaaaaaaaaaah!! Vart har du tagit vägen?? Det har gått tre veckor!!! Vill inte tjata men jag vill ha mer kapitel!!!!

Miss yooooouuuuu!!!!!

2011-11-15 @ 22:07:49
Postat av: Peja

Har det hänt ngt? Eller orkar du bara inte? :o

2011-11-16 @ 18:17:08
URL: http://youknowpeja.devote.se
Postat av: Fanny

Kan vi få ett livstecken? orolig

2011-11-21 @ 13:50:48
URL: http://jedfiction.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kär i den här berättelsen alltså <3 Så himla bra!! awesome !!!



www.ohmyjedward.blogg.se ! Kolla gärna =:)

2011-11-24 @ 12:04:11
URL: http://ohmyjedward.blogg.se/
Postat av: Tiffany

Heey there...how are you doing ♥ ?

Please, come back!

2011-11-24 @ 19:47:06
Postat av: Emilia

Jag börjar typ bli orolig över att de har hänt nått med dig ... "/ <3

2011-11-24 @ 22:15:55
URL: http://stopnow.blogg.se/
Postat av: Anonym

En månad sen du skrev något (precis idag) Orolig!

2011-11-25 @ 17:13:14
Postat av: Ebba Grimes

Okej nu är jag jätteorolig! ;( Har det hänt något?! Det kanske är nånting med internet... ?... eller.. naa..

2011-11-28 @ 11:45:48
Postat av: Tanya

Nu är jag faktisk jätteorolig!! Har det hänt nått eller så???

2011-11-28 @ 20:04:16
Postat av: Chimmie ;3

I'm like so worried right now, hopes nothing have happened to you ♥ !!



By the way, you're writing the best stories in the world!

2011-12-01 @ 18:18:25
Postat av: ...

seriöst...! mår du bra kvinna? :o

2011-12-03 @ 05:00:43
Postat av: Mini.Ebba. @ gSm

Herregud, över en månad sen du skrev! Lever du ?!

2011-12-04 @ 16:36:09
Postat av: Sunny ♥

Oh, you've got me scared to death ♥

2011-12-08 @ 19:46:04
Postat av: Mini.Ebba. @ gSm

Dödsrädd.. Om hon skulle bort borde hon ju hört av sig..

2011-12-11 @ 16:25:15
Postat av: Anonym

Jag tror hon är död.....................

2011-12-24 @ 18:42:35
Postat av: Tanya

det har gått över två månader nu!! jag undrar verkligen vad som har hänt!! hon borde ju ha sagt nåt........

2011-12-29 @ 19:46:16
Postat av: Emelie Grimes

Jag vill ha nästa del ju :(

Jag älskar den här novellen okej!

snälla kom tillbaka?

2012-01-05 @ 01:06:40
URL: http://jeddream.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det här är så himla himla bra!

2012-01-12 @ 18:59:44
URL: http://jedwardnovell.blogg.se/
Postat av: Ully

Please Come Back ♥

2012-01-18 @ 19:56:30
Postat av: lisa

det är bara att acceptera, hon kommer inte skriva mer. hon slutade skriva för snart 4 månader sen.

det har antagligen hänt något eller så vill hon inte längre.

det är alltså ingen ide att kolla här längre... men jag slutar aldrig att hoppas på att det ska stå "kap 34" när jag öppnar sidan :) ♥

2012-01-19 @ 16:45:02
URL: http://lisaviktoria.devote.se
Postat av: Anonym

Var är hon?

2012-01-22 @ 11:26:03
Postat av: Anonym

hennes twitter är ju också borttagen så..:(

2012-01-22 @ 21:35:47
Postat av: Ebba

Börjar fan gråta :(

2012-02-22 @ 21:18:35
URL: http://ebbaohlsson.devote.se
Postat av: Jasmine

Miss you ♥

2012-03-25 @ 22:01:58
Postat av: Fanny

Mer än ett år sen sist. Saknar den här otroligt mycket. Vad hände egentligen? Vart tog du vägen? :( <3

2012-11-08 @ 09:56:37
URL: http://just-something-written.tumblr.com/
Postat av: Emelie

Jag vet inte hur många gånger jag kommer tillbaka till den här novellen och besviket ser att det fortfarande står "KAPITEL 33"..Jag vet, hon kommer inte tillbaka, det har gått över ett år. Men jag kommer nog aldrig sluta titta in här då och då.. Den här novellen satte sig verkligen..

2012-11-11 @ 01:34:56
Postat av: Nadja

OMG så bra!!!

2013-01-02 @ 02:09:48
Postat av: .Ebba

tror antagligen att det hände något, eftersom hon bara slutade.. kanske dog hon, vem vet..

2013-03-10 @ 18:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0