A JEDWARD DREAM

Okey! Ska väl ta och berätta lite om det här nu då. Jag har då precis börjat skriva en liten berättelse/novell om Jedward. Ni alla vet redan vilka dom är så det behöver jag inte förklara. :)
Jag älskar Jedward sjukt mycket och jag tar mina dagdrömmar om dom och skriver det som en berättelse. Jag får inspiration av allt möjligt.. Andra fans, bilder, videoklipp, när jag åker tåg och ja.. Allt möjligt som sagt! Ibland får jag värsta scenen i huvudet och tänker att jag bara måste skiriva ner den och så gör jag det och så kan det bli ett helt kapitel. :)

Den här berättelsen handlar om Adele. Hon är femton år och bor en bit utanför Göteborg med sin familj. Hon har lagom med vänner och sådär men man kan inte direkt kalla henne populär. Men det är inte heller något hon söker. Hon har en tvillingsyster, Wilma. Dom står varandra oerhört nära. Sen är det deras två bästisar, Jasmine och Jenna. Dom lever ett helt normalt tonårsliv tillsammans. Något som är speciellt är att alla utom Adele är besatta av Jedward. Dom bara älskar dom! Adele får stå ut med deras snack om tvillingarna dag ut och dag in. Hon tycker att dom är söta men inget mer. Men sen en helg åker dom här fyra tjejerna till Stockholm helt ensamma för att gå på en konsert eftersom Jedward äntligen har kommit till Sverige igen. Adeles största plan var mest att bara få se lite av Stockholm, inte att se Jedward men det ändras ganska snabbt när hon kastas in i något som alla Jedward-fans bara drömmer om!

La la la, jag är sämt på att skriva såna där grejer men det är väl ungefär så det hela kommer se ut. Jag vet inte hur många kapitel jag kommer skriva. Jag skriver alltid tills jag inte vill längre.
Jag har skrivit noveller om Twilight och Justin Bieber... Ehm.. Ja.. Nej men jag var ett stort fan till de båda förut. Inte längre. Måste bara gör det klart för er. Det enda som finns i min hjärna är Jedward :)
Men jag vill bara lägga till att allt mitt skrivande gör jag bara för att jag vill dela med mig av mina drömmar. Min novell om Justin Bieber var med och tävlade i en tävling på det kungliga biblioteket i Stockholm i våras. Novellen kom på 21 plats av 57 tävlande i den kategorin och det är jag väldigt stolt över! Trodde aldrig att något sånt skulle hända men det gjorde det! :D

Jag hoppas att du vill läsa min novell. Jag kommer lägga upp ett kapitel varje eller varannan dag om jag inte är bortrest eller något sånt. Att skriva är en av mina största intressen och jag spenderar mycket tid på att det ska bli bra.
Tack :)

Kommentarer
Postat av: Moa

sv: Självklart kan jag länka din novell! :D

2011-07-31 @ 11:21:37
URL: http://swejedward.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0